مدير عامل شرکت ملي گاز:
گاز مورد نیاز تمامی بخش هاى خانگى، تجارى و صنعت تامین شده است

یزدفردا"معاون وزیر نفت گفت: تعمیرات اساسی و دوره ای تمامی 13 پالایشگاه گاز، 200 هزار کیلومتر شبکه گاز شهری، روستایی و فشار قوی انتقال و توزیع گاز و 65 تاسیسات تقویت فشار گاز انجام شده است

معاون وزیر نفت با اشاره به کاهش دمای هوا اکثر استان های کشور به زیر صفر درجه از تامین پایدار گاز مشترکان خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاه‌ها خبر داد و گفت: با وجود افزایش مصرف اما تاکنون گاز هیچ شهر و روستا قطع نشده است.

جواد اوجی با بیان اینکه با وجود کاهش دمای هوا در اکثر استان های کشور به صفر و زیر صفر درجه سانتیگراد اما تاکنون هیچ گونه افت فشار و یا قطعی گاز در سطح شبکه ملی گزارش نشده است، گفت: در حال حاضر گاز مورد نیاز تمامی بخش های خانگی، تجاری، صنایع عمده و غیر عمده، نیروگاه‌ها و صنایع پتروشیمی تامین شده است.

مدیر عامل شرکت ملی گاز با اعلام اینکه در حال حاضر متوسط مصرف گاز طبیعی ایران در تمامی بخش ها از مرز 500 میلیون متر مکعب در روز عبور کرده است، تصریح کرد: هم اکنون شرکت ملی گاز ایران بیش از تعهدات خود گاز طبیعی تحویل نیروگاه‌ها و صنایع عمده می دهد.

معاون وزیر نفت از تحویل روزانه حدود 40 میلیون متر مکعب گاز طبیعی به نیروگاه‌ها با وجود کاهش دمای هوا خبر داد و یادآور شد: از ابتدای دی ماه سال جاری تاکنون به طور متوسط روزانه حدود 50 میلیون متر مکعب گاز طبیعی به این واحدها تحویل شده است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس تعهدات شرکت ملی گاز باید در دی ماه روزانه 30 میلیون متر مکعب گاز طبیعی به نیروگاه‌ها تحویل می داد، خاطر نشان کرد: در این مدت به طور متوسط روزانه نزدیک به 80 میلیون متر مکعب گاز طبیعی به صنایع عمده و بزرگ کشور تحویل شده است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه وزارت نفت از ابتدای سال جاری به صورت هفتگی برنامه ریزی برای تامین سوخت زمستانی مشترکان مختلف را در سطح کشور انجام داده است، اظهار داشت: تعمیرات اساسی و دوره ای تمامی 13 پالایشگاه گاز، 200 هزار کیلومتر شبکه گاز شهری، روستایی و فشار قوی انتقال و توزیع گاز و 65 تاسیسات تقویت فشار گاز انجام شده است.

این عضو ستاد تدابیر ویژه اقتصادی وزارت نفت ظرفیت انتقال گاز ترش و شیرین ایران را حدود 600 میلیون متر مکعب در روز اعلام کرد و افزود: در حال حاضر هیچ گونه مشکلی برای تامین گاز مورد نیاز مشترکان در سطح کشور وجود ندارد.

اوجی با تاکید بر رعایت الگوهای تعیین شده از سوی مشترکان به منظور مصرف بهینه گاز طبیعی، گفت: کاهش مصرف گاز طبیعی علاوه بر دستاوردهای ملی و اقتصادی در سطح کلان کشور منجر به کاهش هزینه گاز بهای خانوارها و مشترکان خانگی و تجاری خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا